Nexxon - Specialistul nr. 1 in anvelope. Orice anvelopa si camera de aer...
  • anvelope petlas mica
  • anvelope petlas mica
  • anvelope petlas mica
  • anvelope petlas mica

Etichetarea anvelopelor

Noua norma UE pentru etichetarea anvelopelor

Eticheta pentru anvelope va fi lansata de UE in 2012. Aproape toate anvelopele care sunt produse dupa iunie 2012 si vandute din noiembrie 2012 incadrul UE trebuie sa poarte sau sa fie insotite de eticheta conforma cu reglementarea CE 1222/2009.

Aceasta reglementare va permite utilizatorilor finali, impreuna cu alti factori care in mod normal sunt luati in considerare cand se decide asupra unei achizitii, sa faca o alegere mai buna cand achizitioneaza anvelope noi.

Sistemul UE de etichetare a anvelopelor contine informatii privind rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si zgomotul extern de rulare ale unei anvelope. Aceste valori indicate pe eticheta sunt determinate pe baza unor teste certificate, care garanteaza ca, de exemplu, doua anvelope cu valoarea B pe eticheta au intr-adevar aceleasi calitati legate de un parametru dat.

  Eticheta anvelope

Pe baza a trei aspecte, eticheta ofera o perspectiva mai detaliata asupra caracteristicilor anvelopei.

Etichetarea anvelopelor - energie

Rezistenta la rulare / Eficienta consumului de carburant

O rezistenta la rulare mai redusa economiseste carburant. Valorile de la A la G indica efectul consumului de carburant de la inalt la redus. Efectul poate varia in functie de vehicul si de conditiile de conducere, insa diferenta intre o clasa G si o clasa A pentru un set complet de anvelope poate reduce consumul de carburant cu pana la 7,5%. Diferenta poate fi si mai mare pentru camioane.

Etichetarea anvelopelor - franare

Aderenta pe un teren umed / Performante de franare

In categoria “aderenta pe un teren umed”, clasificarea A la G indica distanta relativa de franare de la distanta scurta la distanta lunga pe o suprafata de teren umed. Clasele D si G nu sunt utilizate în acest scop.

Efectul poate varia în functie de vehicul si conditiile de conducere, insa cand se franeaza complet, diferenta dintre clasa G si clasa A pentru un set de patru anvelope identice poate scurta distanta de franare cu pana la 30% (de exemplu, pentru un vehicul obisnuit care circula cu 80 km/h, acest lucru poate reduce distanta de franare cu 18 metri).

Etichetarea anvelopelor - zgomot 

Etichetarea anvelopelor - zgomot 

Etichetarea anvelopelor - zgomot

Nivelul de zgomot exterior

Nivelul de zgomot exterior este masurat în dB, impartit in trei clase. Anvelopele cu zgomot redus produc mai putina poluare fonica pentru mediu (NB: Zgomotul exterior nu este complet corelat cu zgomotul interior al vehiculului).

Clasificarea poate fi citita dupa cum urmeaza:

O unda = anvelopa cu zgomot exterior redus. Acest nivel este cu 3dB mai redus decat standardul european viitor, mai strict.

Doua unde = anvelopa cu zgomot exterior mediu. Aceasta este deja in conformitate cu standardul european viitor.

Trei unde = anvelopa cu zgomot exterior inalt. Aceasta valoare este in conformitate cu standardul european, dar este mai inalta decat standardul viitor.

 

 

Economiile efective de combustibil si siguranta rutiera depind in mare masura de comportamentul soferilor, in special de urmatoarele aspecte:

- condusul ecologic poate reduce in mod semnificativ consumul de combustibil;

- presiunea pneurilor ar trebui verificata cu regularitate pentru a optimiza performanta in materie de aderenta pe teren umed si de eficienta a consumului de combustibil;

- distantele de franare trebuie intotdeauna respectate cu strictete.

 

 

La ce se aplica eticheta?

Eticheta este obligatorie pentru:

Etichete pentru vehicule si vehicule sport utilitare

Anvelope pentru transport usor

Anvelope pentru camioane

Totusi, eticheta nu se aplica pentru:

Anvelope resapate

Anvelope profesionale pentru teren accidentat

Anvelopele care nu sunt permise pe drumuri publice, precum anvelopele pentru curse

Anvelopele de rezerva de uz temporar tip T

Anvelopele pentru vehicule clasice (anvelopele concepute pentru a fi echipate numai pe vehicule inregistrate pentru prima data inainte de 1 octombrie 1990)

Anvelopele ale caror regim de viteza este mai mic de 80 km/h

Anvelopele al caror diametru nominal al jantei nu depaseste 254 mm sau este de cel putin 635 mm

Anvelopele echipate cu dispozitive suplimentare pentru imbunatatirea proprietatilor de tractiune, precum pneurile cu nituri

 

Citeste noua norma de reglementare a etichetarii anvelopelor in format pdf

http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm 

 

Descarca acest articol in format pdf.