Continuând subiectul
asupra anvelopelor OTR, vă invităm să parcurgeți cu atenție acest material,
pentru a aprofunda cunoștințele despre importanța marcajelor de pe
flancul anvelopei.
După cum bine știți, majoritatea anvelopelor OTR au o indicație clară privind folosirea adecvată a acestora în diferite condiții de exploatare
Vă informăm
că aceste clasificări din partea TRA (Tire and Rim Association) nu sunt denumiri de marketing – aceste marcaje se referă la factori importanți de proiectare, inginerie și producție, specifici cerințelor impuse anvelopelor utilizate pe diferite utilaje în diferite
circumstanțe. Prin urmare, nu se recomandă niciodată utilizarea anvelopelor
pentru aplicații care nu sunt specificate prin marcaje pe flancul
anvelopelor.
Avantajele
anvelopelor radiale
În zilele de azi, anvelopele radiale devin ce în ce mai comune pe șantiere, oriunde în lume. Folosind anvelope cu clasificări identice cu echivalența lor diagonală, anvelopele radiale au o serie de avantaje în anumite condiții. De exemplu, radialele
au o caracteristică de disipare a căldurii (inamicul nr. 1 al anvelopelor)
mai avansată decât anvelopele diagonale – un aspect cheie
pentru autobasculante care sunt folosite pe distanțe lungi la viteze mai mari. De fapt, anvelopele radiale au o durată de viață mai lungă și au un total
cost/km mult mai scăzut decât
echivalența lor diagonală.
Specific
aplicației
Pentru a profita la maximum din investiția anvelopelor, vă recomandăm să folosiți anvelopele conform
clasificărilor specificate de producător. Totuși, nu merită să puneți o anvelopă cu o adâncime de profil mai mare, proiectată pentru tracțiune maximă pe un utilaj care va lucra în cea mai mare parte a timpului
de funcționare pe suprafețe abrazive, cum ar fi asfaltul. De asemenea, nu va fi un
avantaj folosirea unei anvelope concepute special pentru suprafețe dure, dacă o veți utiliza pe un teren denivelat, plin de noroi.
|