Cei mai mulți dintre noi știm
ce să facem dacă
roata este dezumflată și trebuie să ne
descurcăm pe marginea șoselei.
Dar, există
unii, care se descurcă
mai puțin într-o astfel de situație. Pentru ei, am rezumat în 9 puncte "arta schimbării roților".
Dacă vă
place, puteți să-o imprimați și puteți să o puneți
ghidul în torpedo. Nu este nici o rușine, poate fi utilă!
1. Găsiți
un loc sigur unde vă
puteți opri. Asigurați-vă, că
sunteți destul de departe de drum, astfel încât există spațiu
care vă separă de
mașinile care trec pe lângă Dumneavoastră.
Trageți frâna de mână și puneți
mașina în viteza I-a (sau pe “P” dacă aveți
cutie de viteze automată).
2. Odată ce autovehiculul D-vs este parcat în siguranță pe o suprafață plană,
localizați unde este anvelopa de rezervă și unde sunt uneltele de schimbare.
Deschideți și așezați
triunghiul reflectorizant, la o distanță de cel puțin
50 m de spatele mașinii
- de preferat se așează unul și
pe față.
3. Blocați roată. Să puneți
ceva solid sub roată,
care se află pe
partea opusă față de anvelopa cu defect, pentru a evita ca mașina să se
deplaseze înainte sau înapoi. Puteți utiliza orice material mare, robust, cum ar fi o piatră, o cărămidă
sau alt element care este mai mare de câteva centimetrii înălțime.
4. Desfaceți piulițele.
Găsiți
cheia de fixare în mașina
D-vs și începeți să slăbiți piulițele
cu ea. Eliberați-i
pe fiecare dintre piulițe,
dar să nu îndepărtați niciunul din ele complet! Scopul este să fie slăbite,
astfel încât să nu
trebuiască să-i strângeți
tare pe ele atunci când aveți mașina
înălțată în
dezechilibru.
5. Utilizați cricul pentru a vă ridica mașina.
Consultați manualul de utilizare al autovehiculului D-vs pentru a afla exact unde
să amplasați
cricul. De obicei, există un
canal în care se încadrează pentru a o asigura.
Extindeți cricul până când
începe să se ridice mașina.
6. Rotiți mânerul cricului pentru a ridica autovehiculul în așa fel încât pneul să se desprindă de
pământ, ca să
poată fi scoasă. Păstrați
lumea departe de mașină în timp ce mașina
se află pe cric, deoarece nu este complet stabilă.
7. Scoateți anvelopa cu defect. Deșurubați și scoateți
piulițele decupate unul câte unul și păstrați-le într-un loc sigur. Apoi scoateți anvelopa. Nu puneți anvelopele defecte în mașină în
timp ce mașina
este ridicată,
deoarece acest lucru poate să conducă la
pierderea echilibrului vehiculului.
8. Puneți anvelopele de rezervă. Montarea roții
de rezervă e
procedeul invers scoaterii roții – asigurați
bine roata în poziție,
prin înșurubarea piulițelor/șuruburilor de sus, apoi strângeți toate șuruburile
de mână în ordine. Nu folosiți cheia pentru a strânge piulițele în timp ce mașina
este încă ridicată.
După strângerea inițială a piulițelor
cu mâna, astfel încât roata nouă să
fie oarecum în siguranță,
coborâți mașina
de pe cric până când
stă stabil din nou pe sol.
9. Strângeți complet piulițele.
Acum, când mașina
D-vs este în siguranță,
utilizați cheia pentru a strânge piulițele cât mai strânse posibil. Utilizați toată
forța pe fiecare pentru a vă asigura că
acestea sunt strânse în siguranță. Acum puteți
pune pneul cu defect în portbagaj.
Odată ce ați
finalizat acești
pași, recomandăm să verificați
manualul mașinii
pentru detalii privind viteza maximă și distanța
de călătorie pe care o recomandă pentru a vă deplasa
cu anvelopa de rezervă.
Anvelopele de rezervă nu sunt destinate utilizării de zi cu zi, deci este mai bine dacă puteți
ajunge la o vulcanizare pentru a cumpăra o anvelopă
nouă cât mai curând posibil. Aceasta este cea mai sigură opțiune.
Pe teritoriul României transportul se face în 24-48 ore de la confirmarea comenzii
Produsele comandate prin intermediul webshop-ului
beneficiează de 2 ani garanție
Pentru comenzile online oferim 14 zile în care se pot returna produsele comandate